A l’escola de filosofia Nova Acròpolis Barcelona, l’equip de Filosofia per a Joves, va realitzar una activitat interactiva sobre l’heroisme al Senyor dels Anells. La intenció va ser mostrar i compartir la riquesa dels ensenyaments de J.R.R. Tolkien als més joves i despertar l’heroisme en ells.

Els participants van gaudir d’algunes escenes èpiques de la pel·lícula així com d’ensenyaments claus que només trobem als llibres. Al mateix temps, van compartir experiències personals de superació semblants a les que van tenir en Frodo i la resta de la Comunitat de l’Anell de camí cap a Mordor.

L’activitat va ser una oportunitat per perdre la timidesa, parlar en públic i compartir reflexions des del cor. Van ser autèntics herois.

Una de les idees claus que es va treballar va ser la d’adonar-se de que en alguns moments de la vida es pot presentar una elecció semblant a la que se li va presentar al Frodo: escollir la comoditat o acomplir una missió, tot i ser perillosa.

Una altra idea sobre la que es va reflexionar va ser que quan els herois fan front a les proves de forma valenta sempre generen i inspiren la plena confiança de que el bé arribarà.

La trobada va finalitzar amb la frase d’en Gandalf:

«He après que són els detalls quotidians,
els gestos de la gent senzilla,
els que mantenen el mal a ratlla,
els actes senzills d’amor»

Així doncs, tots podem arribar a ser herois en aquest món, només hem de treballar els nostres defectes i potenciar les nostres virtuts.